peugeot 301 filter pevnych casti

Aktuálne témy
Moje fórum: Dnes je 29. marec 2024, 13:50

    Strana 1 z 2:
  • 1
  • 2
Autor
Správa

4 prispevkov Banská Bystrica
#1. peugeot 301 filter pevnych casti (18. november 2014, 20:57)

kupil som novu 301 hdi a mam problem s filtrom, stale mi vyhadzuje chybu motora ze je upchaty a v servise mi stale tvrdia ze jeto tym ze sa nespravne regeneruje. Nakolko nema ziadnu kontrolku tak neviem kedy to robi ... mam nabehane iba 2000 km, zda sa mi to malo nato abybol stale uchatz ... neviete co stym? dakujem

0 0
Nahlásiť
HTML 139 prispevkov Zahraničie - ostatné #2. RE: peugeot 301 filter pevnych casti (18. november 2014, 21:06)

no ak jazdíš stále mesto a krátke trasy tak nečudo, že je upchatý a neregeneruje sa, lebo nemá kedy, ( ak teda jazdíš iba v meste ) čo s tým ? Mal si si kúpiť benzín Blééé

0 0
Nahlásiť

368 prispevkov Spišská Nová Ves
#3. RE: peugeot 301 filter pevnych casti (19. november 2014, 09:32)

Branjjo, jedno šťastie, že máš malý nábeh, iba 2000km - nič sa nedeje, svinstva sa ešte zbavíš pomerne jednoducho a takmer na 100% (ak ešte nedošlo k uplnemu zasýteniu filtra, samozrejme).Niekde už skôr som tu na fóre popisoval, a html tiež - lež sebe vlastnym spôsobom , že ako pracuje filter pevných častíc. Keďže nemáš palubnú kontrolku a nedokážeš odlíšiť uchom spustenie regenerácie, dodrž dve pravidlá - po každej kratkej jazde nechaj bežať motor na voľných otáčkach pár minút - celkovo s jazdou pri peugeote uvadzaju dákych 12 minút potrebných pre režim. Samozrejme, to nestačí, nie je zaručené vypalenie. Druhe pravidlo je - po prejdení zhruba 800 až 1000 km vyjsť na dialnicu alebo dlhšie súvislú cestu a prejsť úsek v trvaní do 20 minut pekne v otačkach nad 2000/min...ale pozor, nie s prudkymi akceleraciami a nie s pedálom na podlahe. Riadiaca jednotka vyhodnocuje takto ''preťažený'' chod tak, že režim vypaľovania taktiež preruší. Html jednoznačne a neodvratne tvrdil, že nové auta majú modernejšie systémy - dokonalejšie a napadal moje výroky s tým že sú to vpodstate sprostosti. 301ka je zbúchaná zo starších komponentov - nie sú zlé, ale ......treba sa tomu aj prispôsobiť. Mnou popisovaný spôsob ako riadene čistiť filter za chodu platil pre octavie I., ktory som roky úspešne aplikoval bez poruchy filtra, turba, EGR, atď a funguje i u HDI motorov staršej generácie len s inou dlžkou režimu. Ak by predsa ešte pretrvavalo podozrenie na nedostatočné spaľovanie, skráť cyklus z 800 na 500km. Filter časom odide tak či tak, počíta sa s životnosťou pri najazde nad 100 000km, ale ak zotrváš v doterajšom chode, nemusí zvládnuť ani polovicu z toho.

0 2
Nahlásiť
HTML 139 prispevkov Zahraničie - ostatné #4. RE: peugeot 301 filter pevnych casti (19. november 2014, 09:55)

Aby hvezdarik nepovedal, že som zas predpojatý sčasti s niečím súhlasím ale aj nie...doplním, že žiadne auto nemá kontrolku DPF na vypaľovanie, kontrolka čo tam je zasvieti až keď je už veľmi zle, nie počas regenerácie. Nebudem popisovať ako funguje vypaľovanie u Peugeota, pretože tam to nepoznám, viem iba ako sa to správa u VW s CR motormi. Hvezdarik netvrdil som, že tvoje verzie sú sprostosti, ale akurát vtedy to bola téma o motore 1,6TDI, ktorý mám v aute aj ja, takže viem asi lepšie ako a kedy a za akých okolností sa to vypaľuje u tohto motora. Spôsob aký si popisoval ty platil pri starších verziách DPF a PD motorov, na nových CR motoroch je to už iné.

No, ale nedá mi sa nespýtať čo za špeciálnu octaviu I si to mal, že mala DPF, keďže jednotkové octavie ešte DPF nemali Haha

Autor témy sa ešte nevyjadril kde a aké trasy jazdí, ale ak pri 2000 km mu svieti kontrolka s veľkou pravdepodobnosťou to bude mesto tak sa asi zhodneme, že by sa mal auta zbaviť a kúpiť benzín, pretože DPF a jeho výmena je dosť drahé a takéto jazdy neprospievajú ani turbu, EGR a iným veciam v dieslovom aute

0 0
Nahlásiť

368 prispevkov Spišská Nová Ves
#5. RE: peugeot 301 filter pevnych casti (19. november 2014, 11:50)

..ale mali....veď si to napisal - PDčkové tour - séria do r.2010 - jednotkové podotýkam.
Predtym bola téma nie len o 1.6 ale komplet TDI vo vzťahu - PDF. A inak, je jedno, aky motor a aký nový/starý filter a pri akých teplotách..... Zakladný princíp vypaľovania je rovnaký a vodičom vynútené je tiež vpodstate rovnaké a použiteľné prakticky v každom dieslovom OMV . Podstatné je vykonať neprerušene proces. Pre jednoduchu predstavu - určitý čas trvá, kym sa nahreje priestor vo filtri, potom nasleduje doba tavenia spalin a až nakoniec ich vylučovanie - vydymenie vyfukom. Ak sa preruší dajmetomu v prostriedku cyklu, vo filtri ostane taká zlepená masa oveľa ťažšie odstraniteľná a to sposobuje najčastejšie upchatie a znefunkčnenie filtra. Pekne svinstvo na neskúsených vodičov, však? No, jazdiť sa dá aj dízlom po meste, len je to cele o hospodarnosti- spotrebe. V inzecii je dost ponuk nových a malo jazdenych dizlovych aut, možno aj preto že niejeden majitel zistil že sa mu to neoplatí, pritom auto je po technickej stranke vporiadku

0 1
Nahlásiť

368 prispevkov Spišská Nová Ves
#6. RE: peugeot 301 filter pevnych casti (19. november 2014, 11:59)

Hm, otazka na hateemel: Tvrdíš že vieš lepšie, ako pracuje filter u CR 1.6 TDI? No, ako rozoznáš kedy sa spustí a kedy ukončí regeneracia? Ohradzuješ sa Golfom, no ja jazdim služobne aj octaviu II 1.6 TDI, predstav si - CRko. Takže, aký rozdiel je vo filtroch pre TDI 1.9 a TDI1.6? A skus aspoň načrtnúť rozdiel filtrov medzi TDI a HDI - veď si taký skvelý teoretik, tak objasni,...lebo som to tu akosi zabudol poznamenať.

0 1
Nahlásiť
HTML 139 prispevkov Zahraničie - ostatné #7. RE: peugeot 301 filter pevnych casti (19. november 2014, 12:33)

áno mali aj PDčkové DPF, ale až v druhej generácii octavii v prvej nie.

A môžeš si tvrdiť koľko chceš a ako chceš, ale na cr motore nevyvoláš regeneráciu tým, že vybehneš na diaľnicu a naložíš motoru, takto to fungovalo na PD, NIE NA CR MOTOROCH.

Vidíš, zas sa tu ukazuje tvoja nevedomosť, rozdiel vo filtri akotakom nie je, rozdiel je v spôsobe vypaľovania. Kým na PD musí byť motor v záťaži tak na cr sa vypaľuje aj na voľnobehu. Poznať to zvýšeným voľnobehom na 1000 otáčok, cítiť spálenú gumu a okamžitá spotreba klesne o 0,1 až 0,2 l/hod

Takže teoretik si jedine tak ty, lebo ak by si jazdil octaviu s týmto motorom tak by si takéto hlúposti netrepal, pretože na tomto motore regeneráciu nespustíš jazdením na diaľnici, alebo na 20kilometrovej okreske. Sa divím takým ľuďom ako si ty, ktorý sa niekoho za každú cenu snažia obalamútiť aký sú múdry a všetko vedia pri tom vedia veľké... že to takto funguje vie každý jeden majiteľ tohto motora, takže naozaj neviem o čo ti ide ? Treba ti snáď link na vw club kde toto čo hovorím tvrdia aj iní ľudia, ktorý asi na rozdiel od teba na tomto motore naozaj jazdia ???

0 0
Nahlásiť

368 prispevkov Spišská Nová Ves
#8. RE: peugeot 301 filter pevnych casti (19. november 2014, 13:13)

Modernejšie filtre majú výhodu, že netreba toľko sledovať a všetko rieši riadiaca jednotka. Či som nespomenul, že pri jazde sa nedoporučuje (necitujem) pretáčať motor a ani prudko akcelerovať? V tých 20 minútach sa spustí regeneracia samočinne, jasneže, ale mám istotu, že bude aj TIP-TOP. Sposob je možno nadbytočný, ale zaručuje , aspoň u mňa, istotu prevencie a vylučenia takych problemov, ako ma napr tu dotazajuci sa majiteľ P301.Ty ma vôbec nechápeš, alebo nechceš ani pochopiť. Len ides po mne a mojich vyrokoch ....jajáj...kto tu spomenul nejaké ego?? Nik nie je dokonalý a ani neomylný, ...tak ti to odpúšťam :-) .

0 1
Nahlásiť

4 prispevkov Banská Bystrica
#9. RE: peugeot 301 filter pevnych casti (19. november 2014, 20:51)

jazdim tak pol napol ... urcite nie iba mesto ... a zda sa mi ze aj keby som jazdil iba mesto 2000 km je velmi malo nato aby sa to uz prejavovalo, nehovoriac o tom ze prvy krat sa to ukazalo uz pri 1000 km a tom som robil iba dlhe trasi ... tak teraz neviem, kazdy co ma nove auto s tymto filtrom a jazdi iba mesto tak nema ziadny problem .... auto je v zaruke este 3 roky ale neviem co potom ....

0 0
Nahlásiť
HTML 139 prispevkov Zahraničie - ostatné #10. RE: peugeot 301 filter pevnych casti (20. november 2014, 10:12)

hvezdarik ty si jak maďar Haha je ťažké pre teba pochopiť, že u cr motora sa žiadna regenerácia na diaľnici nespustí ? Ja som DPF sledoval aj cez VAG a vôbec to nefunguje tak ako si namýšľaš, resp. nie na cr motoroch koncernu. Regenerácia sa spustí keď je v DPF 20 gramov sadze a môžeš sa aj pos*ať ale nespustíš ju skorej tým, že vybehneš na diaľnicu a budeš držať motor v tom režime ako tu opisuješ. Zavádzanie, zavádzanie a ešte raz zavádzanie. Nie je ti to trápne hádať sa o niečom s niekým kto o tom zrejme vie viac ako ty ?

Zavádzaš presne tak ako to bolo aj v téme o LPG, resp. máš staré informácie, ktoré budeš dokolečka dokola opakovať aj keď už pri iných motoroch neplatia, za demagógiu by si dostal určite jednotku s hviezdičkou Blééé

0 0
Nahlásiť
HTML 139 prispevkov Zahraničie - ostatné #11. RE: peugeot 301 filter pevnych casti (20. november 2014, 10:15)

branjjo

tak v takomto prípade je na chybe niečo iné ako filter a nedokončená regenerácia...povedal si im to takto aj v servise ? Niečo u teba spôsobuje nadmernú tvorbu sadzí, treba nájsť príčinu a odstrániť ju. Ak to nevedia v jednom servise tak choď do druhého. Pri dlhých trasách ti DPF nemôže zasvietiť už pri 1000 km

0 0
Nahlásiť

368 prispevkov Spišská Nová Ves
#12. RE: peugeot 301 filter pevnych casti (20. november 2014, 12:15)

Ak by bol problem v nadmernom množstve tvorby spalin tj nadmerne emisie, zistili by to diagnostikou v peugeote hneď. Povedali jasne - nespravna regeneracia. A tej sa dá predísť tak ako uvádzam. Je to vylučovacia metóda. Ak aj napriek tomu by problem pretrval, chyba je vo fčnosti filtra, alebo je chybne čidlo, je možné že sa ani nespúšťa regeneracia, ale to je tak 1:1000 (?). Ešte som nepočul až o takých starostiach. Problem bude skôr to, že dochadza k opakovanemu prerušeniu a tvori sa zapečená zmes, ktorá sa neda inak vybrať len po otvorení filtra. To prerušenie nastava neželanou zmenou režimu chodu motora, napriklad, alebo vypnutim motora. Na vypaľovanie sa použiva privod s urcitou davkou paliva - tiež otazka či je to vporiadku? Totižto aj pri zlych emisiach si filter dokaže poradiť so spalinami, len sa skôr opotrebuje, ale povedzme o tretinu celkovej životnosti (?) S filtrom pevnych častic prišli japončici v čase ked dieslove motory boli ešte nedokonalejšie - niekto mudry do toho začal pridavať vylepšenia, tak sa nedivim, že su s tym aj ťažkosti. Vyrobcovia 301ky tvrdia,že vozidlo je uspôsobene i na horšiu kvalitu nafty. Tak si vyberte sami, kde je pravda. Mne technici nameraju vždy minimalne hodnoty zanesenia, na STK a EK s kazdym vozidlom prechadzam bez ťažkostí a bez ''pomôcok'', za poslednych 7-8 rokov som nemával nejak poruchy, turbo sme menili raz na jednej octavke po 320 tisicoch km a to je všetko z motorickej časti.

0 0
Nahlásiť
HTML 139 prispevkov Zahraničie - ostatné #13. RE: peugeot 301 filter pevnych casti (20. november 2014, 12:31)

Áno, ale branjjo tvrdí, že jazdí aj dlhé trasy, takže tá regenerácia sa tak či tak skôr či neskôr spustí pri tej dlhšej jazde a sadzu spáli. KOntrolka však pri 1000 kilometrovom nájazde nesmie zasvietiť keď jazdí aj dlhé trasy, je to jednoducho skoro, takže musí sa tvoriť nedmerné množstvo sadze, alebo olejového popílka, ktorý ako správne hovoríš nejde spáliť pri regenerácii. Podľa mňa sú to neschopní mechanici, naozaj navštív druhý servis a všetko im podrobne vysvetli, treba spraviť PORIADNU diagnostiku a to nie len počítačom ale aj fyzicky sa na to pozrieť, na čo sú asi v pežote moc leniví.

0 0
Nahlásiť
HTML 139 prispevkov Zahraničie - ostatné #14. RE: peugeot 301 filter pevnych casti (20. november 2014, 12:33)

Hvezdarik to bola tá octavia I jediná na svete, ktorá mala DPF ? Haha

0 0
Nahlásiť

368 prispevkov Spišská Nová Ves
#15. RE: peugeot 301 filter pevnych casti (20. november 2014, 12:49)

Html, mohol by som ťa za toto i žalovať. Zamysli sa kus.

0 1
Nahlásiť

368 prispevkov Spišská Nová Ves
#16. RE: peugeot 301 filter pevnych casti (20. november 2014, 13:02)

Analyzujme: Ak jazdil spočiatku dlhe trasy a indikator spustí regeneraciu po dosiahnutí cca 20 g , na takych trasach vyluči malo emisii, teda menej ako v meste určite a tak ani nic sa nemuselo spušťať. Povedzme ze okolo tych 1000km by malo dojst k nasyteniu a k očiste, že, ale stalo sa to, že asi nie. Signalizovalo potiaže. A problem narastal.
Predpokladam, že vozidlo je v zaruke a reklamacie spadaju pod zaruku, čiže majitel navštívil autorizovany servis, iny asi ťažko, že? Branjjo si uvedomuje, že takto asi marni čas a technici si asi mädlia ruky, alebo maju tu znamu frázu '' vodič nevie jazdit s dízlom''.Mne sa to stalo presne pri zavedeni LPG - nevedel som si rady a problemy boli furt - preto na plyn nadavam a tato tema ma neinteresuje. S naftovym agregatom naopak starosti nemavam, ale maju ich iní. Prosím, teraz sa vyjadrite ďalší.

0 1
Nahlásiť

368 prispevkov Spišská Nová Ves
#17. RE: peugeot 301 filter pevnych casti (20. november 2014, 13:24)

Pre informaciu - to, či ma alebo nema katalyzator (filter pevnych časti) vozidlo uvadza katalog len formalne, myslim že udaj sa uvadza podla prvych vozidiel serie. Nechcem nikoho zavadzať, ale realita je kusok inde. Filtre, ak sa nemylim, boli povinne zavadzane vdaka smernici EU, tak dost zaleži, kedy vyslo vozidlo z pásu, resp kedy sa rozhodlo o zmene - že nemontovalo sa a už sa montuje. Katalogovo sa udaje nemenili. Ako sa s tym vysporiadavalo v škodovke alebo v peugeote alebo vo volve neriešim.
Ano, spomenuta octavka bola robena na zakazku a boli sme upozorneni na vsetky doplnky a upravy vyrobcom, respektive dodavateľom. Myslim ze stači k tomu.

0 1
Nahlásiť

48 prispevkov
#18. RE: peugeot 301 filter pevnych casti (20. november 2014, 13:41)

Ty si tipujem testovací jazdec?

0 0
Nahlásiť
HTML 139 prispevkov Zahraničie - ostatné #19. RE: peugeot 301 filter pevnych casti (21. november 2014, 10:06)

Chcel by si niekoho žalovať za internetovú diskusiu ? OMG to sa mám akože po*rať ? Mal by si asi navštíviť psychiatra hvezdarik.

"Iný" servis som myslel iný autorizovaný, na Slovensku nie je iba jeden autorizovaný servis peugeot...

Takže ty si si povedal, že chceš do octavie tour DPF a v škodovke ti ho tam pridali a špeciálne pre teba upravili aj riadiacu jednotku, áno ? Haha Ešte pre doplnenie, môžeš prosím ťa napísať o aký motor a výkon išlo ? Ty by si mohol písať aj rozprávky, bujnej fantázie máš zrejme na rozdávanie Haha

0 0
Nahlásiť

4 prispevkov Banská Bystrica
#20. RE: peugeot 301 filter pevnych casti (23. november 2014, 09:23)

neviete co znamena ked pri nastartovani palubny pocitac vypise Risk ofice?

0 0
Nahlásiť
Prejsť na fórum:
    Strana 1 z 2:
  • 1
  • 2
Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Fórum / Osobné a úžitkové autá / Peugeot / peugeot 301 filter pevnych casti