Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Fiat Bravo 1.4 T-JET r.2007 88kw

Aktuálne témy
Moje fórum: Dnes je 16. júl 2019, 18:04 | Meniny má Drahomír , zajtra Bohuslav

Autor
Správa

videoalbum86
3 prispevkov Trenčín
#1. Fiat Bravo 1.4 T-JET r.2007 88kw (7. august 2014, 16:20)

Poprosím o radu,mám Fiat Bravo 1.4 T-JET 88KW/120 koní,pri studenom štarte motor pekne naskočí a 3-5 sekund ho
dusí,potom to zmizne a motor ide krásne ako by sa nič nedialo.Robí mi to len ráno,keď auto stojí dlhšie.
Boli vymenené sviečky-nezmenilo sa to,do každej 3 nádrže som dal aditívum,ak by bolo niečo zanesené-trisky,vstreky,
takto som vyjazdil možno 5 nádrží,už sa zdalo,že by sa to mohlo polepšiť,ale vrátilo sa to do starých koľají,inak motor beží krásne,má výkon,drží si otáčky aj na voľnobehu.
Takže neviem čo by to mohlo byť,nechcel by som to riešiť výmennou formou,ešte by som sa zmienil,auto bolo na diagnostike,neukázalo nič,mechanik konštatoval,že za tak krátky čas 3-5 sekúnd nezaznamenala diagnostika žiadnu poruchu.
Ak by mi vedel niekto poradiť,budem veľmi rád,vopred ďakujem.

1 0
Nahlásiť

robec_ic
1666 prispevkov Žilina-Bytčica
#2. RE: Fiat Bravo 1.4 T-JET r.2007 88kw (11. august 2014, 18:36)

Ono ked to robi len pri studenom starte moze byt problem podla mna s teplotou. Podla mna nejaky senzor na teplotu, pripadne termostat alebo lambda sonda. Nic ine to byt nemoze podla mna ... Najskor by som pozeral po tychto veciach asi ...

Ked s autom ides dostane sa motor na svoju prevadzkovu teplotu a tam drzi? Ono moje vysvetlenie by bolo asi take ze auto nevie ze je studene a nedava bohatsiu zmes ale dava normal a preto ho dusi ...

Ale je to len moj osobny tip


Alfa Romeo ... cuore sportivo ...
0 0
Nahlásiť

videoalbum86
3 prispevkov Trenčín
#3. RE: Fiat Bravo 1.4 T-JET r.2007 88kw (11. august 2014, 22:30)

Ďakujem za skorú odpoveď,ja si tak isto myslím,že je tam len nejaká blbosť,maličkosť,len zistiť čo.

K upresneniu by som ešte dodal,spomenul si teplotu,termostat,pri rannom štarte motor naskočí s automatickým sytičom,
poznám to,že sú vyššie otáčky,to je samozrejmé,cca 1 minutu to trvá,potom sa to zavrie a otáčky držia okolo 800 .
Motor sa dostane na prevádzkovú teplotu a drží celý čas,jednoznačne,že v zime to trvá trošku dlhšie,teplota nekolíše.
Nemohlo by to mať niečo spoločné so vzduchom,lebo pri studenom štarte sytič zapne,tým pádom je zmes bohatšia,len to na tých pár sekúnd dusí.

Keď počas dňa zastanem,teplota zbehne na nulu,cca to môže byť 3-4 hodiny,tak naštartujem bez akéhokoľvek dusenia.

0 0
Nahlásiť

macko151617
3 prispevkov Námestovo
#4. RE: Fiat Bravo 1.4 T-JET r.2007 88kw (23. máj 2018, 16:58)

Videoalbum86 vyriesil si uz ten problem so startom ? mam presne to iste ...

0 0
Nahlásiť

prst70
294 prispevkov Malacky
#5. RE: Fiat Bravo 1.4 T-JET r.2007 88kw (23. máj 2018, 19:37)

Keď si dával do paliva prísadu na prečistenie sústavy , vymenil si potom aj filter? Mám pocit že nestačí čerpadielko po prvom štarte dotlačiť potrebné množstvo paliva.

0 0
Nahlásiť

videoalbum86
3 prispevkov Trenčín
#6. RE: Fiat Bravo 1.4 T-JET r.2007 88kw (24. máj 2018, 16:07)

V tomto Fiate je filter aj s čerpadlom v nádrži,má to byť vraj celoživotný nemeniteľný filter.Nikde sa neuvádza u tohto typu palivový filter.

0 0
Nahlásiť

macko151617
3 prispevkov Námestovo
#7. RE: Fiat Bravo 1.4 T-JET r.2007 88kw (10. jún 2018, 21:54)

Po dlhých hodinách strávených na rôznych forach som došiel k záveru že problém bude v RJ motora ,asi softwérová záležitosť ... čidla ukazujú optimálne hodnoty,vo FIATE mi povedali že diagnostika im neponúkla novší software RJ,pritom už v roku 2012 chalani na slovenskom fore riešili že fiat ponúka túto aktualizáciu (kvôli studeným štartom).Tento problém sa vyskytne vždy cez leto !

0 0
Nahlásiť

edlotrip
9 prispevkov
#8. RE: Fiat Bravo 1.4 T-JET r.2007 88kw (11. jún 2018, 08:41)

A co teraz? Budes ju teda menit?

0 0
Nahlásiť

matko101112
279 prispevkov Trnava
#9. RE: Fiat Bravo 1.4 T-JET r.2007 88kw (17. jún 2018, 09:26)

ešte filter nebol doživotný Haha Haha
alebo už dožíva Smiech

0 0
Nahlásiť

macko151617
3 prispevkov Námestovo
#10. RE: Fiat Bravo 1.4 T-JET r.2007 88kw (17. jún 2018, 22:43)

Citujem jedneho z fora ... Jde o to, ze tjet (alespon prvni rocniky) po nastartovani zacne snizovat predstih az nekam k -10 stupnum - priblizne za ty 3s kdy se zacne trepat. Jak se ohriva katalyzator, predstih se zvysuje, az to zacne byt zase OK. Je to psychopaticky nizka hodnota na hranici kdy ten motor muze vubec bezet. Na zacatku spravne nekdo psal, ze fiat upravoval mapy, muj tip je ze prave zvysili predstih. Je to eko featura pro co nejrychlejsi ohrani katalyzatoru.
Tzn priciny ve zkratce:
- mas rozhozeny fuel trimy, motor je po startu chudy. Typicky pri provozu na LPG. Overit diagnostikou, ze fuel trim je 0 nebo plusova hodnota a upravit mapy v LPG. Zkontrolovat se to da tak, ze jezdi na benzin, alespon 200km. Pokud pak problemy pri startech zmizi, je to ono.
- falesny vzduch, slabost tjetu je olejovy separator, ktery ma uvnitr klapky. Ty se casem zanesou a separator zacne poustet vzduch do motoru. Pokud tam mas LPG, separator se pak hodne zanasi. Jednoduchy test, ucpi hadici ktera vede ze separatoru do sani a skus to nastartovat. Nebo jinak, nesmi jit profouknout smerem hadice od turba -> sani (prstem se ucpe dira do motoru).
- zmena predstihu; pokud si servisak neda pozor pri vymene rozvodu, muze strihnout pin ktery vymezuje pozici remenice se zoubkama pro senzor klikovky. Pak se remenice "protoci" a snizi se predstih o 2-3 stupne, je to fatalni pro studene starty, protoze motor uz tak je na hrane s predstihem. Zkontroluj, zda neni strihlej ten pin, remenice na nej ma diru a je v ni videt.

Ja jsem se s tim pral docela dlouho a finalne to vyresila az uprava map v ECU motoru :( Je tam limiter predstihu a zvedne se spodni hranice na nejakych -7 stupnu.

1 0
Nahlásiť
Prejsť na fórum:
Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Fórum / Osobné a úžitkové autá / Fiat / Fiat Bravo 1.4 T-JET r.2007 88kw