VW Passat 1.6 TDi alebo 2.0 TDi

Aktuálne témy
Moje fórum: Dnes je 5. november 2025, 18:34

Autor
Správa

2 prispevkov
#1. VW Passat 1.6 TDi alebo 2.0 TDi (25. apríl 2014, 18:05)

Zdravím všetkých, uvažujem nad kúpou vw passata konkrétne sedan r. 2010 alebo 2011. A neviem sa rozhodnúť hneď v niekoľkých veciach.

Motor-1.6 alebo 2.0 TDi ? Nejsom veľký expert ale tej 1.6 sa bojím že ide skorej o spotrebu a na tak velké auto potom slabý motor.A práveže tých 7l na 2.0Tdi v meste by som zvládol (moje trasa prevažne 40km dialnica, 10 mimo obce, a 15km mesto)

Prevodovka- no ako som hore spomínal kadial jazdim tak neviem či manual alebo sa oplati automat. A na tu DSG som "nepočul" moc chvály

€- cca od 12 000€ do 15 000€
Uvažujem aj o dovoze z nemecka ale potreboval by som pomoc pretože som v tomto amatér.

A chcel by som ešte vedieť názor hlavne od tých čo majú passata v tomto ročníku alebo mali že na čo si mám dávať pri výbere pozor.
Ďakujem

0 1
Nahlásiť

368 prispevkov Spišská Nová Ves
#2. RE: VW Passat 1.6 TDi alebo 2.0 TDi (25. apríl 2014, 20:15)

99,99% majitelov VW P bude do neba vychvalovat svoje auticko. Je to uz epidemia. Osobne som bol pri vyrobe kabelaze. Chlape - dakujem, nikdy viac! Ale v Renaulte ci Peugeote to iste, aby to nevyznelo zaujato voci Nemcom :-) . Za cca 15000€, ak by som ich mal, by som utekal zhanat volvo S60 D3 2010 alebo rovno V60 a mam na 15rokov pokoj. 110kW usporny 5valec 6ka manual s vybavou momentum. Schvalne - bez si hociktory vyskusat a pochopis. Passat nie je zly, ale za tie peniaze mozno mat viac, ovela viac.

0 0
Nahlásiť

2 prispevkov
#3. RE: VW Passat 1.6 TDi alebo 2.0 TDi (26. apríl 2014, 19:37)

No ja som si pozeral viaceré autá ako napr Accorda, Mondeo, Corrolu, Superb ale najviac sa mi paci passat práve. Najskorej som bol rozhodnutý nad Kia Sportage ale nevyuzil by som SUV, tak som si našiel mazdu 6 alebo 3 ale novú ale niečo sa stalo a už nemam tolko financii. Tak som zasa hladal a našiel som passata a nad tym som už fakt rozhodnuty, aj ked dost som si o nom precital, niekto nanho nadava uz len kvoli koncernu alebo kvoli iným veciam a zas niekto si ho pochvaluje, kazdy si kupuje co sa mu paci a co mu vyhovuje. Pozeral som na tie volva ale nepáči sa mi interier (škoda pre mna). Co uz idem asi do toho aj so vsetkymi rizikami.

A ešte by ma zaujímalo ak teda ten 2.0Tdi motor tak s akým kodom?
A ešte asi kvoli lepsim cestam udrzbe km apod.. si chcem z nemecka doviest, a ja sam by som to nezvladol a hladal som na nete firmy co sa tymto zaujimaju ale je ich dost a neviem ktora z nich je spolahliva. Mohli by ste mi niektoru odporucit? A ake su tam rizika pri dovoze z nemecka?

0 0
Nahlásiť
HTML 139 prispevkov Zahraničie - ostatné #4. RE: VW Passat 1.6 TDi alebo 2.0 TDi (26. apríl 2014, 19:56)

Nazdar, tú 1,6 mám v šestkovom Golfe, motor to nie je zlý, ale Passat je ťažší, neviem ako by ťahal tam, mám nabehaných 182 xxx kilometrov a motoricky s ním ešte problém nebol. Dvojliter je silnejší no viac poruchový, v každom prípade nekupuj automat, pretože ten tieto motory hrozne podtáča a tým ti veľmi rýchlo odíde dvojhmota a DPF, čo mi ver, že by si nebol rád ak by si musel meniť. Byť na tvojom mieste tak sa niekde v tvojom okolí cez net poobzerám či nie je passat s danými motormi na predaj, zvezieš sa na nich a budeš vedieť, či ti 1,6 stačí, alebo či chceš radšej dvojliter

1 1
Nahlásiť
matko101112 309 prispevkov Smolenice #5. RE: VW Passat 1.6 TDi alebo 2.0 TDi (28. apríl 2014, 20:24)

ahoj
http://home.mobile.de/AUTOECKENECKARSULMOBEREISESHEIM#des_188989863
dobrá cena a ideál motor.
čo potrebuješ vedieť?
http://home.mobile.de/HANNOVERLEASINGAUTOMOTIVEGMBHPULLACH#des_192753093
tie sedanz sú trošku drahšie.
http://home.mobile.de/ROPOLOGMBH#des_190819286 Haha
toto nie je daleko,poznám to tam
http://home.mobile.de/LINUSAUTOMOBILE#des_192464367 Som smutný
večer vybehneš a večer si doma,značky sú na každom rohu. Som záludný
http://home.mobile.de/KAPLANAUTOMOBILE#des_191069970 Pýrim sa

0 1
Nahlásiť

48 prispevkov
#6. RE: VW Passat 1.6 TDi alebo 2.0 TDi (29. apríl 2014, 18:50)

Vraj VW 1.6 je motor nie zly. Co tankujes, HTML?

0 0
Nahlásiť
HTML 139 prispevkov Zahraničie - ostatné #7. RE: VW Passat 1.6 TDi alebo 2.0 TDi (30. apríl 2014, 09:18)

Akože čo tankujem ? Obyčajnú naftu buď zo Shell, alebo Slovnaft, inde netankujem

0 0
Nahlásiť

22 prispevkov
#8. RE: VW Passat 1.6 TDi alebo 2.0 TDi (7. máj 2014, 11:52)

Zdar smokii.

Ked uvazujes len nad Passatom tak si vyber ten silnejsi motor. Ta 1.6TDI ide aj do Octavie 3 a inych ale v porovnani so starsimi motormi nemas pocit ze ma vykon ako pisu v papieroch.

Oplatilo by sa rozsirit hladanie aj o ine znacky. S tvojim rozpoctom kupis aj Volvo ako bolo spominane alebo Toyotu ci Hondu. A tie maju podstatne menej poruch. U nas je VW Group strasne nadhodnoteny. Ludia si stale myslia ze su to auta ako robili v 90 tych rokoch. Skor naopak, VW Group mal v poslednych rokoch velke problemy s motormi, aj benzin HTP, TSI, aj diesel TDI. Ak uz kupis Passat urob 2 veci: skrat interval vymeny oleja na polovicu, teda 15 000km namiesto 30 000km. Long life vymeny nicia motor. A dalsia, dolievaj pri tankovani do nafty aditiv VIF.

Ak by si chcel dovoz z Nemecka, dam ti kontakt na pana ktory s tebou dohodne obhliadky, obeda to s tebou, vybavy papiere. Len rataj s dovoznou danou, podla motora. Takze si k cene za auto prirataj cca 1500 eur so vsetkymi poplatkami.

1 1
Nahlásiť

368 prispevkov Spišská Nová Ves
#9. RE: VW Passat 1.6 TDi alebo 2.0 TDi (7. máj 2014, 21:49)

Ten motor 1.6 TDI ma aj vykon aj krutiaci moment porovnatelny so starsim 1.9TDI, len v inom rozpati otacok, na to si treba zvyknut. Priznajme si to - je to asi fakt o pocitoch. Velmi dobre ide v Rapide a Golfe, len skoda ze ma iba 5kvalt. Tu fintu so skratenim intervalu som si tiez nasiel na recenziach.cz. Hlavne hned po zime sa to hodi. Do nafty dolievat aditiva nieje zly napad. Ja som sa snazil davat si pozor nechodit na benzinku v rannych hodinach. V 2009om sa mi stalo, ze vdaka nekvalitnej nafte mi odchadzali trysky. Este poznamka k filtru pevnych castic - hlavny problem zasytenie spalinami sa riesi pravidelnym( po kazdych 500-800 km) vybehanim na dlhsih tratiach pri zatazi, tj najlepsie na dialnici aspon 30 min s rychlostou nad 100 km/h a otackach nad 2200 pri 1.9 a 2500 pri 1.6. Nepozoroval som, zeby malo podtacanie motora vplyv na DPF.

0 2
Nahlásiť
HTML 139 prispevkov Zahraničie - ostatné #10. RE: VW Passat 1.6 TDi alebo 2.0 TDi (8. máj 2014, 10:31)

Zas raz drísty Haha Co sa týka DPF, teda filtra pevných častíc, žiadne zabehávanie každých 500-800 kilometrov sa nerobí, regenerácia DPF sa spúšťava sama každých x kilometrov, neviem či je to 200 či 300 či 400, ale spúšťa sa sama, vtedy áno je treba jazdiť aj na vyšších otáčkach, ale aj netreba...na týchto nových motoroch sa už dpf regeneruje/vypáli aj sám na voľnobehu, už sa mi to v meste stalo 2 krát, že sa spustila regenerácia, po nejakom čase keď už bol DPF vypálený tak sa sama vypla. A podtáčanie motora má veľký vplyv na zanesenie DPF, hlavne pri studenom motore, kedy sa sadza nahromadí a výfukové potrubie a DPF sa nezahreje, takže ho nevypáli, TAKŽE nekupuj si dízla ak nemáš v pláne robiť dlhé trasy, pretože sa ti to rýchlo vypomstí Že aha

1 1
Nahlásiť

22 prispevkov
#11. RE: VW Passat 1.6 TDi alebo 2.0 TDi (8. máj 2014, 11:07)

Ked sme pri tych DPF tak treba davat pozor aj na olej. Nie je 5W30 ako 5W30. Ale da sa povedat ze ich zabijaju 3 veci: kratke vzdialenosti ked sa motor nestihne zohriat, podtacanie motora, zly olej. Poto uz stoji zvayit ci kupit benyin so spotrebou 8l alebo diesel so spotrebou 6l. Ale to sme uz od temy.

Za mna kazdopadne 2,0TDI. Len daj pozor aku verziu, je ich viac.

0 0
Nahlásiť

368 prispevkov Spišská Nová Ves
#12. RE: VW Passat 1.6 TDi alebo 2.0 TDi (8. máj 2014, 11:21)

Na ''mudrych odbornikov'' tvojho rangu som sa uz pripravil : http://www.tdipower.sk/2013/10/21/vymena-dpf-nemusi-byt-nakladna/

--
Takze ziadne kazde 200 ci 400 km a zapne sa regeneracia, ale podla nameranych hodnot. Vo VW ale aj Seatoch a Skodovkach vsak byva dost casto problem dokonaleho vycistenia pri samoregeneracii tak ako je to v texte odborneho clanku- a preto je nutna prevencia vodicom, v skratke povedane. Preto vdaka tebe zopakujem- Pravidelnym prejazdenim vozidla napr na dialnici do 30 minut sa vyrazne eliminuje poruchovost filtra. Do p!ce, jazdim uz od r 2007 diesle a doteraz som nemal s tym starosti. A este k tomu podtacaniu- Napisal som, ze som to nepozoroval, tzn ze nemam ako posudit, lebo jazdim aj v obci na nizsi prevodovy stupen a nie na ekonomickej 5ke. Nikde nenegujem tvrdenie, ze je to tak ako si napisal. Laskavo citaj v zmysle textu (vyrokova logika) a nevsuvaj vlastne zaujate vyklady.

0 1
Nahlásiť
HTML 139 prispevkov Zahraničie - ostatné #13. RE: VW Passat 1.6 TDi alebo 2.0 TDi (8. máj 2014, 11:40)

Ale hvezdarik, neurážaj sa hneď Smiech Blééé

No ten článok veľmi odborný teda nie je a to, že sa má občas vybehnúť na diaľnicu a auto poriadne prevetrať, nie je treba ak sa jazdia dlhšie trasy aj na okreskách. Trošku si si nas*al do huby...ak VW koncern dokonale vyčistí PDF pri regenerácii, tak na čo auto ešte "prevetrávať " ? Tak teda aj keď sa to zapne podľa nameraných hodnôt tak tak či tak sa to zapne samo a netreba vybehnúť na diaľnicu a "prevetrať" auto... Ak sa jazdia dlhé trasy a DPF sa regeneruje počas nich tak netreba nič iné robiť...a ten článok tiež nie je tak celkom pravdovravný, resp. je ale pre staršie motory, tu sa bavíme o 1,6 tdi a tam to funguje ináč, napríklad aj spotreba sa nezvýši, ale naopak zníži na voľnob ehu z 0,3-0,4 na 0,1-0,2 tak tu už netrep niečím čo si nájdeš na internete a nemáš vlastné skúsenosti Nesúhlasim

0 2
Nahlásiť

368 prispevkov Spišská Nová Ves
#14. RE: VW Passat 1.6 TDi alebo 2.0 TDi (8. máj 2014, 11:57)

Riesime temu vsetkych TDI, aj starsich aj novsich. Filtre, teoreticky, sa vycistia aj pri jazde po meste, ale podmienkou je uvedomelost vodica - musi zotrvat v jazde cca tych 60km/h po dobu min 12 min. Ja si nedovolujem sam zarucit, ze sa mi podari dodrzat rezim (dolezita je najviac asi ta teplota, predpokladam), preto to riesim prevenciou po 500 km. Ked uvediem ako najjednoduchsi priklad dialnicu, tak to tiez neznamena ze len tam sa to da, ale fakt je ze na dialnici nemusim nic kontrolovat okrem povolenej tychlosti a uz ked som na nej, tak tych 30 min urobim vzdy. Raz si tu napisal nieco o dyslekcii. No podla toho co tu riesis na mna, to ja urcite nie som....a urazit ma moze iba inteligent. Dalej, Nejazdim smiesne VW golf, ale uz Volvo 2012 a s nim takisto musim davat pozor na DPF ( aj napriek vylepseniu sa vyskytuju i u volva tieto starosti) mam skoro 20 000 km a filter bol prave pred 2 tyzdnami okrem ineho preventivne kontrolovany s velmi dobrym hodnotenim. Na aute okrem cidla prednych svetiel bolo vsetko vo vzornom stave (obcas mi pisal pocitac, ze treba vymenit-a netrebalo). Ked pisem vsetko, tak vsetko do detailu , aj nahustenie pneumatik , aj momentove dotiahnutie diskov napr.

0 1
Nahlásiť
HTML 139 prispevkov Zahraničie - ostatné #15. RE: VW Passat 1.6 TDi alebo 2.0 TDi (9. máj 2014, 11:17)

Neviem prečo by sme tu mali riešiť všetky motory tdi ak zadávateľ témy napísal jasne, že sa rozhoduje medzi 1,6 tdi a 2,0 tdi, čo sú v nových pasatoch už oba CR motory a pri týchto motoroch NEPLATÍ to tvoje, že sa musí jazdiť ustálenou rýchlosťou po meste 60km/h, na týchto autách sa DPF vypaľuje už aj pri VOĽNOBEHU, takže v meste nie je potrebné jazdiť žiadných 60km/h 12 minút. Samozrejme ak sa spustí regenerácia motor netreba vypínať, ale počkať kým sa DPF nevypáli a až potom ho vypnúť. To s dyslexiou patrilo niekomu inému a nie tebe Blééé . A že jazdím smiešne VW golf ? Haha Neviem čo je na tom smiešne, každý jazdí na tom na čom jazdiť chce, na čo má a čo sa mu páči a čo mu vyhovuje a to tvoje volvo je novšie len o 2 roky tak neviem čo tu rozťahuješ ramená s autom, ktoré ktovie či vôbec máš Haha . A že jazdíš dízle od 2007 ? Písal si, že si jazdil aj na LPG a o tom vieš tiež veľké kúlové Smiech o čom si nás presvedčil v inej diskusii Som záludný Blééé

1 0
Nahlásiť
matko101112 309 prispevkov Smolenice #16. RE: VW Passat 1.6 TDi alebo 2.0 TDi (9. máj 2014, 17:00)

pre house
ty si teda poriadne drahý Nesúhlasim
on tu jasne píše že sa rozhoduje medzi 1,6 a 2,0litre motorom,čížehttp://home.mobile.de/CSCARSOLUTIONS#des_191812350 výkon do 80kw cca 500eur.
je bežne http://home.mobile.de/HANNOVERLEASINGAUTOMOTIVEGMBHPULLACH#des_193052673
103kw a to robí cca 750eur
http://www.autorubik.sk/legislativa/nove-registracne-poplatky-pri-prihlaseni-vozidla/
treba si to naštudovať. Blééé

0 0
Nahlásiť

22 prispevkov
#17. RE: VW Passat 1.6 TDi alebo 2.0 TDi (10. máj 2014, 10:02)

Pre matko:

Ja som pocital cca 1500 eur so vsetkymi poplatkami pripadne ak sa nieco vyskytne. Smokii pise ze je v tomto amater tak pochybujem ze pojde do Nemecka kupovat auto sam.

Ja poznam cloveka ktory zije v Nemecku a okrem ineho sa zaobera aj dovozom. Pride po teba na aute a pojde na obhliadku. Vybavi na pockanie Nemecke prevozne znacky aj pripadnu zlavu. Jemu ide 350e za pomoc pri sprostredkovani, 200e prevozne znacky a polovica zlavy ktoru s predavajucim dohodne plus peniaze na naftu, v mojom pripade 170e.

Takze podme pocitat: listok na do CZ kde bude cakat ten pan cca 50e, prihlasenie na SK znacky ( KO, STK, EK, preklady, recyklacny fond, kolky) 420e, dovozna dan a poplatky za znacku, v mojom pripade 300e.

S tym co som pisal to je dokopy 1490. Je to mozno vela ale na druhej strane ma clovek aspon istotu ze nekupi vrak od turka a vyjednana zlava bola celmom pekna, cca 600e.

0 0
Nahlásiť
matko101112 309 prispevkov Smolenice #18. RE: VW Passat 1.6 TDi alebo 2.0 TDi (10. máj 2014, 12:29)

pre house
to je jedno či je v tom amatér alebo nie,môžem mu poslať link ,môže tam zavolať a rezervovať si ho.žlté značky stoja od 80 é do 100 é.v rátane poistky.,dá sa dohodnúť aby boli v cene vozidla.ak nevie nemecky,určite sa v jeho okolí niekto nájde čo vie nem.verím tomu že má nejakých priateľov a znám.,ktorý mu pomôže.náklady na dopravu musí rátať aj ked bude auto kupovať na sk.jazda do košíc je pre mna horšia ako ísť do munchenu.
takže to stále vidím na tých 500é a ak si dopraje výkon tak + za výkon. Súhlasim
koľko si doviezol tento rok aut?
chceš ho odradiť ,aby sa tu predávali ,,šroty,,zo stoč.km a poprípade nejaké založené u exekútora. Nadávam...
ak bude chcieť poradiť ,nech napíše Blééé
pre odporcov pdf filtrov,toto píše škodovka v návode:
U skorších ročníkov (motory s PD) teda bude zvýšené riziko opotrebenia dvojhmotového zotrvačníka, problémy u verzii PD aj CR môžu nastať s filtrom DPF.
Ak sa ten zaplní, pocítite to znížením výkonu, v krajnom prípade sa auto uvedie do núdzového režimu. Filter vyčistíte udržovaním motora vo vysokých otáčkach asi 15 minút, resp. do zhasnutia kontrolky, ale je možné že sa po krátkom čase rozsvieti zas. Potom už pomôže len výmena, či vyčistenie v servise.
Ako prevencia proti zaplneniu filtra dobre poslúži tankovanie kvalitnej nafty na spoľahlivých čerpacích staniciach. Tieto motory sú taktiež citlivé na neohľaduplného majiteľa. Najmä v zime sa prejavuje priam technologický zločin – vytáčanie studeného motora do vysokých otáčok, pre zvyšovanie jeho životnosti sa jednoznačne odporúča najprv teplotu zdvihnúť pozvoľnou jazdou na nižších až stredných otáčkach Som záludný
a čo sa týka mojej osobnej skúsenosti,na mojom bmw sa pdf ohlásil po 200tis. Pýrim sa /presne ako to bmw uvádza/vyčistenie stálo 200éur.teraz by sa mal prihlásiť za 150tis.jedine čo je na tom drahé je že 24hod.je auto nepojazdné. Som smutný
samozrejme ak niekto jazdí len po meste, Som nahnevaný /a to sa týka aj vodičov čo jazdia po okreskách 75-85km/h./ Som nahnevaný tak môže rátať že sa pdf naplní skôr,preto treba auto aspon raz začas prebehnúť po dialnici. Fajn
nechápem prečo sa stále rieši pdf a podobne,ved motory EURO5 a hore, bez toho nie sú.ak si prečítate historiu ,,airbagov,,tiež pri nástupe boli výhrady a dnes?volvo ich chce montovať aj do prednej kapoty Haha ak ked niekto začne... Pýrim sa a už sa neurážajte Som zaľúbený

0 0
Nahlásiť

22 prispevkov
#19. RE: VW Passat 1.6 TDi alebo 2.0 TDi (10. máj 2014, 13:05)

Pre matko:

Ja nikoho neodradzam ani nenahovaram na kupu auta. Pisem len ze treba si dat peniaze bokom na naklady s tym suvisiace. Osobne dam radsej peniaze cloveku ktory vsetko vybavi a ja len sedim, podpisujem papiere a platim ako ist niekam 1000km na blint a na mieste zistit ze to nie je to pre co som prisiel.

Smokii sa pytal na 3 veci:

1. Ci 1,6TDI alebo 2,0TDI - za mna 2,0 TDI
2. Ci manual alebo DSG - za mna manual
3. Ci auto z SK alebo dovoz - ak je v dobrom stave a z jasnou historiou je to jedno. Pri dovoze zobrat so sebou niekoho kto sa vyzna nie len do aut ale aj vybavi administrativu.

To je vsetko. Ja auta vozit nepotrebujem a ani sa neurazam. Clovek sa chce zorientovat tak preco mu nepomoct.

Este k tym prevoznym znackam, pod 150e som ich nikde nevidel.

2 0
Nahlásiť
Prejsť na fórum:
Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Fórum / Kúpa vozidla / VW Passat 1.6 TDi alebo 2.0 TDi