Kúpa dieslového tátoša
Aktuálne témy| 725 prispevkov |
#21.
Kúpa dieslového tátoša
(12. február 2013, 17:42)
výrobcovia majú niekoľko fígľov, ako zabezpečiť, aby sa rýchlejšie zohrial motor - buď používajú prídavné kúrenie, alebo alebo je to materiál, z ktorého je motor zhotovený (hliník, liatina, iná teplotná vodivosť) a takisto sa používa aj bohatšia zmes na voľnobeh, kedy voľnobežné otáčky sú vyššie až pokiaľ sa motor úplne nezohreje -je to typické pre toyotu (aj diesel a aj benzín) |
Dzaro55
9 prispevkov
Banská Bystrica
|
#22. RE:
Kúpa dieslového tátoša
(13. február 2013, 02:03)
imro konkretizuj prosim ta co je take nakladne na udrzbu dieseloveho motora |
| robec_ic 1666 prispevkov Žilina-Bytčica |
#23. RE:
Kúpa dieslového tátoša
(13. február 2013, 08:31)
tak Marea je stroj ... poznam jednu benzinovu 1.8 16V s nalietanymi 300tis bez jedinej vacsej generalky ... iba klasicka bezna udrzba ... rozvody, loziska, baterka ...
Alfa Romeo ... cuore sportivo ... |
| KozmerT 35 prispevkov Galanta |
#24. RE:
Kúpa dieslového tátoša
(13. február 2013, 11:50)
Nerád sa bavím z ľudmi o téme Benzín vs Diesel ale čo tu čítam tak už mi nedalo a prispejem aj ja. Tiež som automechanik takže už neaký ten piatok strávený v dielni s autami mám už za sebou! Bavíme sa teda o jazdených diesloch všeobecne nezaťažený ktorou tou značkou. Domnienky ľudí ktorý ktorý majú samozrejme osobnú skúsenosť s TDI že diesel je ,,paráda" sú často mylné!! Všimol som si že všetci ,,TDí-čkári" veľmi radi verejne kalkulujú o spotrebe na 100 a utvrdzujú samých seba a aj okolie v tom že ako strašne ,,ŠETRIA" Začína to kúpnou cenou! Diesel je s pravidla vždy drahší ako identické auto v benzínovom prevedení takže za ten rozdiel v cene jazdím na benzíne cca rok zadarmo! Potom sa tento rozdiel ešte navyšuje o cenu údržby ktorá je časovo náročnejšia takže aj drahšia ako pre benzínový motor! Samozrejme ako spomína Imro2T ide ešte rôzne komponenty ktoré pracujú s obrovskými tlakmi neraz aj(2000bar) pre porovnanie pre benzín je to okolo (4bar) ktoré odchádzajú a často ich cena prevyšuje hodnotu celého auta! Niektorý ľudia ani nepostrehnú že ráno naštartovali na 3valce,alebo že im vibruje celé auto,alebo že dvojhmotný zotrvačník melie z posledného a niektorý to proste ignorujú až kým sa to proste nerozpadne!!! A Dzaro55!!! tieto tvoje názory o LPG sú dosť obmedzené toto je to typické pre ľudí čo to nepoznajú a čo ,,o tom čosi počuli od niekoho kto mal Favorita" alebo Ladu v 96stom čo mu to montoval Jano z Horného Dolného! Nekomentuj čo nepoznáš!!Dnešné sekvenčné vstrekovače a niekoľkonásobné bezpečnostné prvky majú veľmi vysokú úroveň a hrajú vyrovnanú partiu! Až na ten rozdiel že ak vytiahnem mierku na olej s auta na LPG tak je na nej krásny olej a nie čierna smola ako u TDI! |
Dzaro55
9 prispevkov
Banská Bystrica
|
#25. RE:
Kúpa dieslového tátoša
(13. február 2013, 12:54)
Kozmer preco potom napriklad do nakladnych aut a pracovnych strojov nemontuju benzinovoplynove motory ked su lacnejsie uspornejsie a viac vydrzia?alebo aj take dodavky napriklad ktore za svoju karieru potiahnu nemalo pod milion km?a stale tu trepete len o komponentoch ale budte konkretny |
Dzaro55
9 prispevkov
Banská Bystrica
|
#26. RE:
Kúpa dieslového tátoša
(13. február 2013, 12:55)
robec ic napis mi ak chces spravu poradim ti ako vyriesis ten termostat |
| KozmerT 35 prispevkov Galanta |
#27. RE:
Kúpa dieslového tátoša
(13. február 2013, 16:24)
Tak ešte pár viet Dzaro55. Preto sa montujú diesle do nákladných áut lebo majú vyšší krútiaci moment a nezáleží tam natoľko na váhe agregátov,kultivovanosti chodu a ich hlučnosti ako u osobných vozidiel.Ak niekto kupuje dodávku,nákladiak alebo prac.stroj tak to nechce na preteky ale na presúvanie preto sa s pravidla spájajú s ,,dlhými" prevodovkami aby sa čo najviac optimalizovalo využitie rozsahu otáčok ! Základnou výhodou diesela je ich krútiaci moment ktorý je dostupný od nízkych otáčok vďaka vyšším pracovným tlakom preto sa ideálne hodí napr na ťahanie pluhu,pohánanie hydraulických čerpadiel a pod.! Určite ak si dáme dve rovnaké autá s rovnakým obsahom a jeden bude mať benzínový a druhý naftový motor tak na to aby sme dosiahli s oboma napr.500 000km tak to čo ušetríme s dieslom na spotrebe spätne investujeme vo forme údržby a ešte si priplatíme! Áno motor toľko km vydrží ale všetko okolo neho odíde! T.j tie komponenty v ktorých nemáš jasno!Oprava (repas) vstrekovacieho čerpadla napr. od BOSCH VW koncern nezriedka stojí 500€ a ak k tomu pripočítame ešte výmenu trysiek ktoré sa pohybujú od 180€ až po 500€ kus! Krát 4 či 6 tak nám vychádzajú celkom zaujímavé hodnoty. Na benzíne vymením dopravné čerpadlo do 100€ a vstrekovače hodím do ultrazvuku a ďalších 200 000km mám pokoj.To som ešte nespomínal turbo,zotrvačníky a pod. Ja používam na svoju prepravu už niekoľko rokov kombík s benzínovým74kw atmosferickým motorom na LPG mohli by sme to výkonovo prirovnať k 1,9TDI od VW . Priemernú spotrebu na benzín mám 6,7L/100 a na plyn 7,4L/100 na diesel tiež combi je to okolo 6 až 6,5L/100 takže pri cenách 1,50€ za 1L benzínu,1,42€ za L nafty a 0,74€ LPG je že 100km na diesel ma stojí 8,94€ na LPG je to 5,47€! Rovnakého výkonu! Ano benzín potrebujem tiež kvôli studenému štartu ! mesačne tam natankujem z 10€ aby tam zbytočne ten benzín nezostarol. Servis na LPG mám taký že každých 20 000km sa vymenia LPG filtre(2ks) to je všetko žiadne zvláštne STK-čky ani iné veci čo mnohých prekvapuje. Ak ti ešte niečo nieje jasné kľudne sa opýtaj. |
| 725 prispevkov |
#28. RE:
Kúpa dieslového tátoša
(13. február 2013, 17:39)
dzaro, momentálne máme v dielni hondu legend, 3,5 V6, na tachometri svieti 880 tis km. náš servisácky autopark. Na legende treba meniť komplet brzdy a ramená. Motor ide ako hodinky.
|
| 304 prispevkov Malacky |
#29. RE:
Kúpa dieslového tátoša
(13. február 2013, 20:07)
Ja sa vtom stále nemôžem zorientovať, čo tu je popisované. Mám ten stále opisovaný hnusný motor RENAULT 1.9 dCi, r.v.2001. Kúpil som ho v roku 2006 a mal najazdených 140 000 km. Odvtedy som na ňom menil rozvody , filtre a olej. Údržby po 15 000 km. Teraz má 220 000 km. A ešte dodám , že asi 4 roky na ňom bolo jazdené do práce cca 8 km a 8 km domov. Iba občas sa robila dlhá jazda. Pri priemernej spotrebe v lete 6 l a v zime asi 6.5l. Parkoval som vonku. Nie v garáži. Ešte jeden detail. Na EK chodím pravidelne a hodnoty sú hlboko pod normou. ŽE BY SA VYDARIL? |
| robec_ic 1666 prispevkov Žilina-Bytčica |
#30. RE:
Kúpa dieslového tátoša
(13. február 2013, 21:12)
Dzaro55 dakujem za ochotu. Termostat som vyriesil uz vymenou za novy origo termostat. Ja to chcem mat naporadku :-) Cital som niekde ze sa do da zmontovat z termostatu pre Renault 5.
Alfa Romeo ... cuore sportivo ... |
| 6 prispevkov |
#31. RE:
Kúpa dieslového tátoša
(14. február 2013, 06:48)
tak kludne debatujte ,cim viac sa dozviem , tak tym lepsie vyberiem :) .... Ono diesel nie je priorita , odjakziva mam benzin ...ak ale benzin tak co by ste poradili ... :) ... |
| 725 prispevkov |
#32. RE:
Kúpa dieslového tátoša
(14. február 2013, 20:33)
ak benzín, tak japonca, nemajú konkurenciu |
| 6 prispevkov |
#33. RE:
Kúpa dieslového tátoša
(15. február 2013, 05:41)
no z japoncov ma laka Mazda...vzdy sa mi pacili a boli urobene vyborne ,,, na nich sa mi paci, ze nejdu ani v dnesnej dobe smerom ako zvysne automobilky a to miniaturizaciou objemu a pchanim turba ,,,, ale maju aj klasicke objemy ako 2l benzin. ... |
| KozmerT 35 prispevkov Galanta |
#34. RE:
Kúpa dieslového tátoša
(15. február 2013, 14:25)
Mazda určite nieje zlá voľba, pri starších ročníkoch pozor na hrdzu! |
angie1591
1 prispevkov
Topoľčany
|
#35. RE:
Kúpa dieslového tátoša
(26. február 2016, 22:11)
chcela by som kupit fiat stilo...ake mate snim skusenosti?? dakujem |
| 6 prispevkov |
#36. RE:
Kúpa dieslového tátoša
(28. máj 2016, 12:38)
má ho sused a nestazuje si ... combi .... ja som sa nakoniec dal na Mondeo 1,8TDCi 125k :) velke robusne , kopec priestoru . neviem si vynachvalit |
ja mam JTD motor tak skus napriklad konkretne tento typ
minule som mal moznost vidiet tachometer kde po strceni nahradneho kluca vyskocil pocet kilometrov na prekvapenie majitela z povodnych 300tisic na 700tisic.jednalo sa o fiat marea 1,9jtd rocnik 98.ukaz mi jedno benzinove auto ktore bude mat tolko km a taky vek a bude vobec pojazdne...bavime sa samozrejme o motore na ktorom nebola go.a ten vas usporny plyn tiez nieje bohvie aky zazrak ked si vyratame cenu montaze splynovaca plus cenu plynu a spotrebu toho pynu az tak sa zase neusetri nehovoriac o odchadzani suciastok ktore boli do auta montovane na benzin a nie plyn.dalsia vec ze staruje sa povacsine na benzin az potom sa prepina plyn cize musime tam zaratat aj ten benzin.cize ked to spocitame rozdiel je zanedbatelny nehovoriac o nasledkoch pri nehode auta ktore ma v sebe plnu bombu plynu
plyn bol vymysleny do sporaku tak tam mal aj ostat 
a ak mozes vyrataj mi prosim ta konecné uspory plyn vs nafta 
