Kúpa dieslového tátoša

Aktuálne témy
Moje fórum: Dnes je 26. apríl 2024, 10:48

    Strana 2 z 2:
  • 1
  • 2
Autor
Správa

725 prispevkov
#21. Kúpa dieslového tátoša (12. február 2013, 17:42)

výrobcovia majú niekoľko fígľov, ako zabezpečiť, aby sa rýchlejšie zohrial motor - buď používajú prídavné kúrenie, alebo alebo je to materiál, z ktorého je motor zhotovený (hliník, liatina, iná teplotná vodivosť) a takisto sa používa aj bohatšia zmes na voľnobeh, kedy voľnobežné otáčky sú vyššie až pokiaľ sa motor úplne nezohreje -je to typické pre toyotu (aj diesel a aj benzín)

1 1
Nahlásiť
Dzaro55 9 prispevkov Banská Bystrica #22. RE: Kúpa dieslového tátoša (13. február 2013, 02:03)

imro konkretizuj prosim ta co je take nakladne na udrzbu dieseloveho motora Haha ja mam JTD motor tak skus napriklad konkretne tento typ Fajn minule som mal moznost vidiet tachometer kde po strceni nahradneho kluca vyskocil pocet kilometrov na prekvapenie majitela z povodnych 300tisic na 700tisic.jednalo sa o fiat marea 1,9jtd rocnik 98.ukaz mi jedno benzinove auto ktore bude mat tolko km a taky vek a bude vobec pojazdne...bavime sa samozrejme o motore na ktorom nebola go.a ten vas usporny plyn tiez nieje bohvie aky zazrak ked si vyratame cenu montaze splynovaca plus cenu plynu a spotrebu toho pynu az tak sa zase neusetri nehovoriac o odchadzani suciastok ktore boli do auta montovane na benzin a nie plyn.dalsia vec ze staruje sa povacsine na benzin az potom sa prepina plyn cize musime tam zaratat aj ten benzin.cize ked to spocitame rozdiel je zanedbatelny nehovoriac o nasledkoch pri nehode auta ktore ma v sebe plnu bombu plynu Nesúhlasim plyn bol vymysleny do sporaku tak tam mal aj ostat Blééé

1 3
Nahlásiť

robec_ic
1666 prispevkov Žilina-Bytčica
#23. RE: Kúpa dieslového tátoša (13. február 2013, 08:31)

tak Marea je stroj ... poznam jednu benzinovu 1.8 16V s nalietanymi 300tis bez jedinej vacsej generalky ... iba klasicka bezna udrzba ... rozvody, loziska, baterka ...

Aj ja mam 1.9 JTD 85kW. Tieto motory boli celkom vydarene. Olej nezeru. Klasicke problemy s termostatom a vahou vzduchu. Inak neviem o nejakych castejsich veciach.


Alfa Romeo ... cuore sportivo ...
0 0
Nahlásiť

KozmerT
35 prispevkov Galanta
#24. RE: Kúpa dieslového tátoša (13. február 2013, 11:50)

Nerád sa bavím z ľudmi o téme Benzín vs Diesel ale čo tu čítam tak už mi nedalo a prispejem aj ja. Tiež som automechanik takže už neaký ten piatok strávený v dielni s autami mám už za sebou! Bavíme sa teda o jazdených diesloch všeobecne nezaťažený ktorou tou značkou. Domnienky ľudí ktorý ktorý majú samozrejme osobnú skúsenosť s TDI že diesel je ,,paráda" sú často mylné!! Všimol som si že všetci ,,TDí-čkári" veľmi radi verejne kalkulujú o spotrebe na 100 a utvrdzujú samých seba a aj okolie v tom že ako strašne ,,ŠETRIA" Začína to kúpnou cenou! Diesel je s pravidla vždy drahší ako identické auto v benzínovom prevedení takže za ten rozdiel v cene jazdím na benzíne cca rok zadarmo! Potom sa tento rozdiel ešte navyšuje o cenu údržby ktorá je časovo náročnejšia takže aj drahšia ako pre benzínový motor! Samozrejme ako spomína Imro2T ide ešte rôzne komponenty ktoré pracujú s obrovskými tlakmi neraz aj(2000bar) pre porovnanie pre benzín je to okolo (4bar) ktoré odchádzajú a často ich cena prevyšuje hodnotu celého auta! Niektorý ľudia ani nepostrehnú že ráno naštartovali na 3valce,alebo že im vibruje celé auto,alebo že dvojhmotný zotrvačník melie z posledného a niektorý to proste ignorujú až kým sa to proste nerozpadne!!! A Dzaro55!!! tieto tvoje názory o LPG sú dosť obmedzené toto je to typické pre ľudí čo to nepoznajú a čo ,,o tom čosi počuli od niekoho kto mal Favorita" alebo Ladu v 96stom čo mu to montoval Jano z Horného Dolného! Nekomentuj čo nepoznáš!!Dnešné sekvenčné vstrekovače a niekoľkonásobné bezpečnostné prvky majú veľmi vysokú úroveň a hrajú vyrovnanú partiu! Až na ten rozdiel že ak vytiahnem mierku na olej s auta na LPG tak je na nej krásny olej a nie čierna smola ako u TDI!

4 2
Nahlásiť
Dzaro55 9 prispevkov Banská Bystrica #25. RE: Kúpa dieslového tátoša (13. február 2013, 12:54)

Kozmer preco potom napriklad do nakladnych aut a pracovnych strojov nemontuju benzinovoplynove motory ked su lacnejsie uspornejsie a viac vydrzia?alebo aj take dodavky napriklad ktore za svoju karieru potiahnu nemalo pod milion km?a stale tu trepete len o komponentoch ale budte konkretny Súhlasim a ak mozes vyrataj mi prosim ta konecné uspory plyn vs nafta Že aha

0 2
Nahlásiť
Dzaro55 9 prispevkov Banská Bystrica #26. RE: Kúpa dieslového tátoša (13. február 2013, 12:55)

robec ic napis mi ak chces spravu poradim ti ako vyriesis ten termostat Že aha

0 1
Nahlásiť

KozmerT
35 prispevkov Galanta
#27. RE: Kúpa dieslového tátoša (13. február 2013, 16:24)

Tak ešte pár viet Dzaro55. Preto sa montujú diesle do nákladných áut lebo majú vyšší krútiaci moment a nezáleží tam natoľko na váhe agregátov,kultivovanosti chodu a ich hlučnosti ako u osobných vozidiel.Ak niekto kupuje dodávku,nákladiak alebo prac.stroj tak to nechce na preteky ale na presúvanie preto sa s pravidla spájajú s ,,dlhými" prevodovkami aby sa čo najviac optimalizovalo využitie rozsahu otáčok ! Základnou výhodou diesela je ich krútiaci moment ktorý je dostupný od nízkych otáčok vďaka vyšším pracovným tlakom preto sa ideálne hodí napr na ťahanie pluhu,pohánanie hydraulických čerpadiel a pod.! Určite ak si dáme dve rovnaké autá s rovnakým obsahom a jeden bude mať benzínový a druhý naftový motor tak na to aby sme dosiahli s oboma napr.500 000km tak to čo ušetríme s dieslom na spotrebe spätne investujeme vo forme údržby a ešte si priplatíme! Áno motor toľko km vydrží ale všetko okolo neho odíde! T.j tie komponenty v ktorých nemáš jasno!Oprava (repas) vstrekovacieho čerpadla napr. od BOSCH VW koncern nezriedka stojí 500€ a ak k tomu pripočítame ešte výmenu trysiek ktoré sa pohybujú od 180€ až po 500€ kus! Krát 4 či 6 tak nám vychádzajú celkom zaujímavé hodnoty. Na benzíne vymením dopravné čerpadlo do 100€ a vstrekovače hodím do ultrazvuku a ďalších 200 000km mám pokoj.To som ešte nespomínal turbo,zotrvačníky a pod. Ja používam na svoju prepravu už niekoľko rokov kombík s benzínovým74kw atmosferickým motorom na LPG mohli by sme to výkonovo prirovnať k 1,9TDI od VW . Priemernú spotrebu na benzín mám 6,7L/100 a na plyn 7,4L/100 na diesel tiež combi je to okolo 6 až 6,5L/100 takže pri cenách 1,50€ za 1L benzínu,1,42€ za L nafty a 0,74€ LPG je že 100km na diesel ma stojí 8,94€ na LPG je to 5,47€! Rovnakého výkonu! Ano benzín potrebujem tiež kvôli studenému štartu ! mesačne tam natankujem z 10€ aby tam zbytočne ten benzín nezostarol. Servis na LPG mám taký že každých 20 000km sa vymenia LPG filtre(2ks) to je všetko žiadne zvláštne STK-čky ani iné veci čo mnohých prekvapuje. Ak ti ešte niečo nieje jasné kľudne sa opýtaj. Nerozumiem tomu

3 1
Nahlásiť

725 prispevkov
#28. RE: Kúpa dieslového tátoša (13. február 2013, 17:39)

dzaro, momentálne máme v dielni hondu legend, 3,5 V6, na tachometri svieti 880 tis km. náš servisácky autopark. Na legende treba meniť komplet brzdy a ramená. Motor ide ako hodinky.

corolla 1.6 benzín 500 tis km
auris 1.6 LPG 200 tis km

na corolle sa menilo iba čerpadlo - 40 eúr
auris - menili sa gumičky pod vstrekovačmi - 30 eúr.

o je všetko.

roky jazdím na plyne. Od felicie, cez megane sme doma zakotvili u japoncov a máme pokoj.

Dávam si montovať výlučne BRC. Tankujem výlučne na Slovnafte. Problémy? Dosiaľ žiadne. Auris mi žerie 7,5 l plynu na 100 km. Splynovač sa mi teda vrátil veľmi rýchlo (pri mojich kilometroch za pol roka)

Keby sa mi aj posral plyn... tak za 500 eúr mám kompletne nový predok - teda splynovač, RJ a vstrekovače - takže celý systém. Na dieslovom motore za 500 eúr riešiš nové turbo u starého TDI alebo repas. Nieto vstrekovače.

Necítim žiadny rozdiel vo výkone medzi LPG a benzínom a auto točím na 7000 otáčok,ak treba.

Diagnostika benzínu? Ociloskopom mám prejdené cievky a snímače za pár minút. Manomentrom vyskúšam čerpadlo ako i regulačný ventil

Diesel? Okrem osciloskopu potrebujem ešte vákuovú pumpu a manometre. Aby som spoľahlivo testoval vstrekovače alebo čerpadlo,musí na stolicu.

Vieš koľko málo servisov vie diagnostikovať rôzne ventily so 100 % istotou a nie systémom pokus-omyl, veď zákazník to zaplatí?

Proste prevádzka benzínu je lacnejšia. Ak diesel, jedine nový aj to len na prvých 150 tis km.

2 2
Nahlásiť

prst70
304 prispevkov Malacky
#29. RE: Kúpa dieslového tátoša (13. február 2013, 20:07)

Ja sa vtom stále nemôžem zorientovať, čo tu je popisované. Mám ten stále opisovaný hnusný motor RENAULT 1.9 dCi, r.v.2001. Kúpil som ho v roku 2006 a mal najazdených 140 000 km. Odvtedy som na ňom menil rozvody , filtre a olej. Údržby po 15 000 km. Teraz má 220 000 km. A ešte dodám , že asi 4 roky na ňom bolo jazdené do práce cca 8 km a 8 km domov. Iba občas sa robila dlhá jazda. Pri priemernej spotrebe v lete 6 l a v zime asi 6.5l. Parkoval som vonku. Nie v garáži. Ešte jeden detail. Na EK chodím pravidelne a hodnoty sú hlboko pod normou. ŽE BY SA VYDARIL?

0 0
Nahlásiť

robec_ic
1666 prispevkov Žilina-Bytčica
#30. RE: Kúpa dieslového tátoša (13. február 2013, 21:12)

Dzaro55 dakujem za ochotu. Termostat som vyriesil uz vymenou za novy origo termostat. Ja to chcem mat naporadku :-) Cital som niekde ze sa do da zmontovat z termostatu pre Renault 5.

prst70 tak tie megany sa aj mne odjakziva pacia aj som ho skoro kupil (len iny motor 1.4 16V benzin) ale nakoniec vyhrala Alfa. Kamarat ma presne 1.9dCi Megana kombi a vrazil do neho uz asi 2tis Eur za opravy. Ano chytily ho krupy a daval to prelakovat no menil aj vstreky zotrvak a co ja viem co este vsetko. Takze bud on chytil ozaj zly kus alebo tebe sa podarilo kupit podareny kusok.

Benzin, diesel lpg? Tazka tema ... asi by som bol radsej aby sme sa vratili k teme co sa pytal uzivatel na zaciatku.

Kúpa dieslového tátoša za cca 3000 Euro.

Ja navrhujem za 3tis Euro jeho spominane Stilo 1.9 JTD ...


Alfa Romeo ... cuore sportivo ...
1 0
Nahlásiť

6 prispevkov
#31. RE: Kúpa dieslového tátoša (14. február 2013, 06:48)

tak kludne debatujte ,cim viac sa dozviem , tak tym lepsie vyberiem :) .... Ono diesel nie je priorita , odjakziva mam benzin ...ak ale benzin tak co by ste poradili ... :) ...

0 0
Nahlásiť

725 prispevkov
#32. RE: Kúpa dieslového tátoša (14. február 2013, 20:33)

ak benzín, tak japonca, nemajú konkurenciu

1 2
Nahlásiť

6 prispevkov
#33. RE: Kúpa dieslového tátoša (15. február 2013, 05:41)

no z japoncov ma laka Mazda...vzdy sa mi pacili a boli urobene vyborne ,,, na nich sa mi paci, ze nejdu ani v dnesnej dobe smerom ako zvysne automobilky a to miniaturizaciou objemu a pchanim turba ,,,, ale maju aj klasicke objemy ako 2l benzin. ...

1 0
Nahlásiť

KozmerT
35 prispevkov Galanta
#34. RE: Kúpa dieslového tátoša (15. február 2013, 14:25)

Mazda určite nieje zlá voľba, pri starších ročníkoch pozor na hrdzu!

0 0
Nahlásiť
angie1591 1 prispevkov Topoľčany #35. RE: Kúpa dieslového tátoša (26. február 2016, 22:11)

chcela by som kupit fiat stilo...ake mate snim skusenosti?? dakujem

0 0
Nahlásiť

6 prispevkov
#36. RE: Kúpa dieslového tátoša (28. máj 2016, 12:38)

má ho sused a nestazuje si ... combi .... ja som sa nakoniec dal na Mondeo 1,8TDCi 125k :) velke robusne , kopec priestoru . neviem si vynachvalit

0 0
Nahlásiť
Prejsť na fórum:
    Strana 2 z 2:
  • 1
  • 2
Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Fórum / Kúpa vozidla / Kúpa dieslového tátoša