LPG vs Diesel

Aktuálne témy
Moje fórum: Dnes je 23. apríl 2024, 15:25

Autor
Správa

8 prispevkov
#1. LPG vs Diesel (17. máj 2014, 22:34)

Zdravím.
Oplatí sa viac nafta alebo lpg??? Ale keď sa to berie celkovo, aj so servisom plynu atď (nemal som ešte ani jedno, neviem posúdiť) .
Môj ročný nájazd cca 25000 km.
90% trasy cca 30km na naštarovanie. Občas dlhé, občas po meste...

Prípadne ešte ktoré motory sú vhodné na LPG prestavbu (značka, objem) ?

2 1
Nahlásiť

139 prispevkov
#2. RE: LPG vs Diesel (17. máj 2014, 22:52)

Čau, určite sa tu nájdu "experti" typu hvezdarika, ktorý ťa budú od LPG odrádzať. Nepíšeš za akú cenu chceš kúpiť auto, ani akej triedy, čo je v podstate pri týchto dvoch palivách aj jedno. Ja som mal predtým auto na LPG, teraz mám dízla a jednoznačne ti môžem povedať, že čo sa týka nákladov na PHM, ale aj na servis tak je na tom o VEĽA lepšie LPG, najlepšie však bude ak kúpiš auto, ktoré ešte LPG nemá a dáš si ho tam namontovať nové, niekomu kto to ozaj vie, samozrejme ak sú na to financie, ale aj keby si mal kúpiť už auto s LPG tak stále na tom budeš lepšie ako s dízlom.

7 0
Nahlásiť

8 prispevkov
#3. RE: LPG vs Diesel (17. máj 2014, 23:09)

HTML : Ďakujem.. a ako odpoveď, hladám kombik, cena 4000-5000 , Niečo na každý deň, ale aby som to bez problémov servisoval, a v prijateľných cenách. Viac info som napísal vyššie, snažím sa vyhnúť Octavií, Mondeu a pod. a tejto triede, no Focus, Fábia a podobné triedy by som prijal, nejaký spolahlivý benzínový motor čo dobre znáša LPG...

Veľa ludí mi odporúčalo diesel... veľa ludí lpg... rád by som ostal u benzínu, no jeho ceny sú vysoké... Keďže nechcem žiadnu lenivú 1.2..

0 0
Nahlásiť

139 prispevkov
#4. RE: LPG vs Diesel (17. máj 2014, 23:43)

Tak ak chceš fabiu, alebo niečo podobné, tak do tej ceny určite kúpiš aj pekný kúsok, no zas fabie sa väčšinou predávali s tou 1,2 silnejšie sú potom 1,4 tam by som bral buď tú 55 alebo 74 kW, predávala sa tiež 2,0 litrová verzia ale tú asi nezoženieš. Auto v tejto triede ti neporadím, ale palivo jednoznačne LPG, ceny benzínu, ale aj nafty ešte určite porastú a ak niekto n*serie rusov tak to budú pekné pálky za benzín a naftu...LPG ale bude stále oveľa lacnejšie a hlavne nie je jeho cena závislá na cene ropy tak ako u benzínu a nafty

1 1
Nahlásiť

22 prispevkov
#5. RE: LPG vs Diesel (18. máj 2014, 09:14)

Ahoj Flamb.

Existuju aj auta ktore su stavane na alternativne pohony od vyroby. Napriklad Volvo, Saab, Fiat, Opel ma take verzie. Ale na trhu je ich dost malo.

Z mojho pohladu by som kupoval auto s jednoduchym motorom, ziadne turbo alebo priame vstrekovanie. Kazdopadne 4 valec a viac. Nebal by som sa ani vacsieho motora, ten sa tak nenamaha, pracuje na nizsich otackach a bude mat porovnatelnu spotrebu s malymi motormi, niekedy aj nizsiu. S tvojim rozpoctom sa da vybrat nieco v slusnom stave.

Prestavbu by som zveril skusenemu servisu a to hlavne preto aby si s tym nemal problemy. Vela ludi sa na tomto popalilo. Neoplati sa setrit na nespravnom mieste.

1 0
Nahlásiť

132 prispevkov Banská Bystrica
#6. RE: LPG vs Diesel (18. máj 2014, 17:49)

Nazdar súhlasím tým čo napísali predomnnou na tému LPG k dieslu sa nebudem vyjadrovať.Skús si zadať do vyhľadávania na tunajšom bazáre alebo na autobazáre.eu svoje požiadaky na auto a kde ťa z toho niečo osloví daj to sem a možno ti pomôžeme niečo vybrať.

0 0
Nahlásiť

368 prispevkov Spišská Nová Ves
#7. RE: LPG vs Diesel (19. máj 2014, 10:14)

Nazdar Flamb (Zadec?). Pred necelým mesiacom si tvrdil, že citujem ,,cielene hľadám SDI''. Špekuluješ s fábiou combi a čo do nej? :-) Na tvojom mieste by som si porovnal všetky motorizácie, ktoré má. Až potom, ak by som sa rozhodol pre benzínový, by som riešil LPG. Dobrý prehľad nájdeš vpodstate všade, ja som dostal doporučené autorubik.sk, Marcel Janco. Ten pán nie je žiadne ''kuriatko čo už znáša vajcia'', ako tu v tomto fóre...

0 0
Nahlásiť

64 prispevkov
#8. RE: LPG vs Diesel (11. júl 2014, 11:03)

V prvom rade LPG, potom benzín a až potom diesel. Ak porovnávaš LPG s dieslom, nie je o čom, určite LPG.
SDI nie je auto, ale trest pre zlé deti.

2 1
Nahlásiť

miro12344321
1 prispevkov Lučenec
#9. RE: LPG vs Diesel (22. júl 2014, 23:26)

dobry,rozhodne lpg,kvalitne ti ho namontuje pan Hatiar vo zvolene pri benzinke shel smerom na lucenec,je to naozaj odbornik,a ma aj skusky z lpg priamo v taliansku,mne montntoval 3 lpg do aut a nikdy som nemal ziadny problem,a co je dvolezite ze ti poradi aky by boll najlepsi,ak kupis len benzin,odporucam ti tohoto majstra nad majstrov,je fakt odbornik,montoval mi to do opla vectra,ford escort combi,audi a 6 a vzdy som bol spokojny,a teploty presahovali aj 40 stupnov nakolko tiez pracujem v taliansku a nebal som sa ze to exploduje,lebo som mal istotu od neho.maj sa.

2 2
Nahlásiť

1 prispevkov
#10. RE: LPG vs Diesel (28. júl 2014, 22:11)

co sa tyka LPG, tak doporucujem vyssi objem, teda i motor z dlhsou zivotnostu, napriklad od VW 1.8 turbo. EU prisne dupa na nizke emisie, teda vacsina motorov je optimalizovanych na LPG, i CNG a E85, niektore aj bez upravy, niektore auta maju dokonca v ECU privodny pin LPG aby benzinova riadiacka vedela ze nema upravovat hodnoty podla lamda ked auto ide na alternativny pohon...
No vraj japonske motory nie su dobre na plyn, ze maju sodikove puzdra ventilov ci co..ale nasiel som iba ze stare hondy pod rokom 1990...takze keby mam Vtec od roku 2000 a viac urcite by som ho spravil na LPG, doposial nik nemal problem, len co poznam cloveka spravil LPG 230 000km+40 000km pred LPG, a nebol problem,
Akurat menil riadiacku LPG, lebo mu to nejako rozladovalo chod na benzine...to je to najdolezitejsie. teda montaz a pouzita technologia. napr u nas na slovnesku 4 bodovy vstrek a daju tam fukacku podltak kraburator PG, za to by som bral licencie montaznikom.
ja mam STAG a som spokojny ale an BRC je fajn, a rozne komercne znacky, ale pozor nie je stag ako stag...STAG z roku 2000 a STAG z roku 2013 je dost technologicky rozdiel aj ked oba su 4bodace, ale stretol som sa aj z tym ze prerobene auto na novo a tam 10 rocna riadiacka, ktora nevedela este urcite veci...
HLAVNE CHudobna zmes nici motor, a moze za to hlavne montazna firma pretoze nepouzili to co mali ale stare diely alebo to zle nastavili....toto je najdolezitejsie!!! ako riesit to ci LPG nici motor viac alebo menej ako benzin, je to jedno, v BA taxiky oktavie 1.8L maju cez 600 000km , tak preto som usudil ze to budu asi vp ohode motory, ale velkovo aj ine znacky vyssie objemy 2.0L sa dozivali vela km, ako 1.2 htp tie mali problem aj benzine uz po 30 000km...

0 0
Nahlásiť

368 prispevkov Spišská Nová Ves
#11. RE: LPG vs Diesel (29. júl 2014, 13:26)

Ech, Mirrco, dík za príspevok.

0 0
Nahlásiť

8 prispevkov
#12. RE: LPG vs Diesel (29. júl 2014, 22:34)

Ďakujem za príspevky, hvezdarik ty si kapitola sama o sebe :-)

0 0
Nahlásiť

725 prispevkov
#13. RE: LPG vs Diesel (4. august 2014, 17:18)

potvrdzujem, že veľa motoro jazdiacich na plyn odrovná chudobná zmes. na vine sú často aj plynári, ktorí v záujme o čo najúspornejšie vozidlo dovolia motoru jazdiť na chudobnú zmes.

ale niekedy aj málo skúseností plynára, alebo neznalosť v montáži lpg systému - kedy motor je dopredu určený na jazdu na chudobnej zmesi.

čo sa týka komponentov splynovača - častokrát jediné kritérium zákazníkov je cena splynovača. ja osobne som do svojej corolly dal BRC aj za cenu extra nákladov za individuálnu prestavbu. keďže som mal viacero áut na plyn a výborné skúsenosti s BRC, tak som ani nič iné nechcel.

Pre porovnanie, moja corolla 1.6 má o liter menšiu spotrebu ako octavia 1.6 na poľskom splynovači.

1 0
Nahlásiť

1 prispevkov
#14. RE: LPG vs Diesel (14. august 2014, 19:49)

Mam auto na LPG aj diesel (kupne ako nove). Najazdene cez 220 000 km na LPG na naftu ovela menej
Moje skusenosti su nasledovne:

Diesel je parada dobre taha, malo zere. Ale radost trva iba do chvile kym sa nepokazi, a čo sa môže pokaziť, sa aj naozaj pokazí a potom je to katastrofa, jeden zasrany vstrekovac stoji 220 Euro a su tam 4, vyskotlake palivove cerpadlo aj 1500 E a dalsie chutovky za 100ky Euro Nadávam...

Motor na LPG taha rovnako ako na benzin aj spotreba je OK. Moja octavia zere 7 litrov LPG mimo mesto, po dedine cca 9 + daaky benzin na startovanie.
Samozrejme aj o LPG plati čo sa môže pokaziť, sa aj pokazí, ale opravy su relativne lacne oproti dieslu. Mne sa pokazil splynovac, vymena bola nutna ale cena bola prijatelna uz ani nepamatam kolko, teda malo. Inak iba raz vymena hadice, filter LPG, daake tesnenia vsetko za par euro.

Takze tak, LPG vyhrava. A uplne najlepsie je nemat ziadne auto, keby som nepotreboval ku robote auto tak chodim na vlaku, buse ....

3 0
Nahlásiť

1 prispevkov
#15. RE: LPG vs Diesel (18. august 2014, 14:30)

Mam Feliciu 1.3 na plyn a nelutujem to. Najazdil som na nej nieco okolo 35000 km za dva roky a zatial chvalabohu ziadna porucha s plynom. Spotreba sa pohybuje od 8 do 10 l plynu co je celkom v pohode. Ak by som kupoval nieco nove tak urcite by som dal prednost LPG pred dieslom.

mirko_z: keby som nemal auto a mal jazdit vlakom alebo autobusom tak po prve prerobim a po druhe ten komfort, ze nemusis cakat a prestupovat je na nezaplatenie. Neviem ci si videl ceny listkov na vlak ci autobus v dnesnej dobe, ale u mna na Felicii podla mojich prepoctov to vychadza ze ak idem sam tak ma ta trasa vyjde zhruba na rovnako ako na vlaku ci buse, ak uz idu dvaja su to usetrene peniaze.

0 0
Nahlásiť

1 prispevkov
#16. RE: LPG vs Diesel (24. august 2014, 18:17)

Ja mam 1,2 12V prerobenu 3r.a4 mesiace najazdil som cca 40 tis km vsetko ok akurat ked v zime moc - tak prepina asi po 3km na plyn, pokial idem z kopca tak aj 4 km mu to trva na Liptove.Pokial som bol v BA tak do 1,5km. Odporucam...

0 0
Nahlásiť

1 prispevkov
#17. RE: LPG vs Diesel (17. september 2014, 23:40)

mam fabiu 1,2 51kw na lpg a za 2,5roka som najazdil 115000km na plyn, nedam dopustit a tie naklady su minimalne. zalezi aj aky plyn tankujete, je to naozaj velmi dolezite. ak si budem kupovat nejake auto, jedine benzin a automaticky ho zaveziem chlapcom do hlohovca.

0 0
Nahlásiť
Prejsť na fórum:
Nachádzate sa tu:Autobazar.SK / Fórum / Alternatívne pohony / LPG vs Diesel